• >

linje2

Anmäl dig till CAP&Design Lives nyhetsbrev

  • Registrera dig till CAP&Design Lives nyhetsbrev!

TALARE linje2

Stärk varumärket med emotionell konsekvens


För att bygga ett långsiktigt hållbart varumärke krävs insikt i hur du kommunicerar på ett sätt som inte bara väcker uppmärksamhet, utan också är trovärdigt och minnesvärt. Det är en nödvändighet för att synka din positionering med målgruppens uppfattning av dig, då effektiv kommunikation är att förmedla tydliga och konsekventa sinnesintryck över alla kanaler, både i den analoga och digitala världen.
Sensemiotics är Kantar Sifos nylanserade affärsområde för insikter och vägledning ur ett sensoriskt, semiotisk och digitalt perspektiv. Vi kommer att visa hur du signalerar olika värden med ditt val av färger, former, typsnitt och layout i din visuella identitet. Presentationen hålls av Karin Sandelin, grundare av Sensemiotics med över femton års erfarenhet av semiotiska analyser och rekommendationer för många av våra största varumärken och myndigheter, och av Hanna Stolpe, semiotiker och expert på mediekommunikation om demokratifrågor och politik.

TALARE linje2

En social designprocess

 

Designstudion Good Luck Have Fun har under hösten arbetat fram en ny identitet och förpackningsdesign för Isabella Löwengrips beautyvarumärke Löwengrip Care & Color, ett företag som lägger stor vikt vid sin communitys engagemang. Designers Sofia Larsén och Anton De Visscher från GLHF kommer tillsammans med sin kund Hannah Molin från Löwengrip prata om hur en transparent designprocess kan se ut när 1000-tals personers åsikter ska bemötas och hur de förhåller sig till att skapa en ny identitet när en offentlig person redan är starkt anknyten till varumärket.

TALARE linje2

Effektiv logotypdesign – och misstagen på vägen


Jens Østgaard är logotypdesigner, och kommer på CAP&Design Live att tala om hur effektiva loggor bör se ut och varför dålig design dödar många bra varumärken. Jens är skolad i Florens och har under de senaste 10 åren designat logotyper till organisationer i de flesta skeden. Många grafiker är överens om att varumärkesdesign har en särskild lockelse men också särskilda utmaningar. Genom att experimentera med olika designprocesser och med målsättningen att skapa fler kommersiella logotyper än någon annan levande halvdansk, har Jens skaffat sig unika erfarenheter och upplevt fler misstag än de flesta när det kommer till branding.

TALARE linje2

Visitkort i all ära…

 

Hur tar man den grafiska profilen vidare från pappret till en rumslighet, för att skapa ett varumärke som känns trovärdigt i alla led? Som verkligen kan upplevas av konsumenten? Profilprogram i all ära men ett intryck som också gör avtryck och känns i magen gör man inte med visitkort, menar Lobby Design.
Grundare Emma Tajiou och designer Filip Callas kommer att ta plats på scenen för att dela med sig av sin erfarenhet från arbetet med flera stora nyproduktionsprojekt, property branding, samt arbetet med ett 30-tal framgångsrika restaurangkoncept, och drar lärdom från sina mest relevanta case.

PRIS


Early bird-pris: 1 750:- kronor exklusive moms (gäller till och med 12 april)
Ordinarie pris: 2 450 kronor exklusive moms

Studentpris (endast heltidsstudier): 650 kronor exklusive moms

Är ni fler än tre och vill ha en grupprabatt? 
Mejla event@capdesign.se

TID & PLATS


CAP&Design Live 

tar plats i Kammarsalen på Berns (ingång vid vid Berzelii park)
den 3 maj 2018.

Programmet startar 13:00 och
håller på till 16:25. Därefter blir det mingel fram till 18.00. Registreingen öppnar 12.30. (vi reserverar oss för eventuella justeringar i schemat).

KONTAKT


Caisa Ekenberg

Eventansvarig
caisa.ekenberg@agi.se
0733-52 65 73

Camilla Buch
Moderator och programansvarig
camilla.buch@capdesign.se
0762-88 98 12

PROGRAM

linje2

12:30

REGISTRERING

Välkommen till CAP&Design Live. Hämta din namnbricka och ta en kopp kaffe.



13:00

INLEDNING

Moderator Camilla Buch inleder dagen.



13:15

FÖRELÄSNING

Effektiv logotypdesign – och misstagen på vägen

Jens Østgaard, logotypdesigner



13:50

FÖRELÄSNING

Visitkort i all ära…

Grundare Emma Tajiou och designer Filip Callas, Lobby Design



14:35

FIKA

Njut av en lyxig eftermiddagsfika



15:05

FÖRELÄSNING

Stärk varumärket med emotionell konsekvens

Karin Sandelin och Hanna Stolpe, Kantar Sifo



15:50

FÖRELÄSNING

En social designprocess

Sofia Larsén och Anton De Visscher, Good Luck Have Fun. Talare från Löwengrip är Hannah Molin



16:25

AVSLUTNING

Moderator Camilla Buch avrundar dagen.



16:30

MINGEL

Mingel fram till 18:00. Ta ett glas vin/öl eller något alkoholfritt från baren. Drinkbiljetter finns på din namnbricka.



Kammarsalen, Berns (ingång vid Berzelii park)

PARTNERS

linje2