TALARE 
Stärk varumärket med emotionell konsekvens
För att bygga ett långsiktigt hållbart varumärke krävs insikt i hur du kommunicerar på ett sätt som inte bara väcker uppmärksamhet, utan också är trovärdigt och minnesvärt. Det är en nödvändighet för att synka din positionering med målgruppens uppfattning av dig, då effektiv kommunikation är att förmedla tydliga och konsekventa sinnesintryck över alla kanaler, både i den analoga och digitala världen.
Sensemiotics är Kantar Sifos nylanserade affärsområde för insikter och vägledning ur ett sensoriskt, semiotisk och digitalt perspektiv. Vi kommer att visa hur du signalerar olika värden med ditt val av färger, former, typsnitt och layout i din visuella identitet. Presentationen hålls av Karin Sandelin, grundare av Sensemiotics med över femton års erfarenhet av semiotiska analyser och rekommendationer för många av våra största varumärken och myndigheter, och av Hanna Stolpe, semiotiker och expert på mediekommunikation om demokratifrågor och politik.
TALARE 
En social designprocess
Designstudion Good Luck Have Fun har under hösten arbetat fram en ny identitet och förpackningsdesign för Isabella Löwengrips beautyvarumärke Löwengrip Care & Color, ett företag som lägger stor vikt vid sin communitys engagemang. Designers Sofia Larsén och Anton De Visscher från GLHF kommer tillsammans med sin kund Hannah Molin från Löwengrip prata om hur en transparent designprocess kan se ut när 1000-tals personers åsikter ska bemötas och hur de förhåller sig till att skapa en ny identitet när en offentlig person redan är starkt anknyten till varumärket.
TALARE 
Effektiv logotypdesign – och misstagen på vägen
Jens Østgaard är logotypdesigner, och kommer på CAP&Design Live att tala om hur effektiva loggor bör se ut och varför dålig design dödar många bra varumärken. Jens är skolad i Florens och har under de senaste 10 åren designat logotyper till organisationer i de flesta skeden. Många grafiker är överens om att varumärkesdesign har en särskild lockelse men också särskilda utmaningar. Genom att experimentera med olika designprocesser och med målsättningen att skapa fler kommersiella logotyper än någon annan levande halvdansk, har Jens skaffat sig unika erfarenheter och upplevt fler misstag än de flesta när det kommer till branding.
TALARE 
Visitkort i all ära…
Hur tar man den grafiska profilen vidare från pappret till en rumslighet, för att skapa ett varumärke som känns trovärdigt i alla led? Som verkligen kan upplevas av konsumenten? Profilprogram i all ära men ett intryck som också gör avtryck och känns i magen gör man inte med visitkort, menar Lobby Design.
Grundare Emma Tajiou och designer Filip Callas kommer att ta plats på scenen för att dela med sig av sin erfarenhet från arbetet med flera stora nyproduktionsprojekt, property branding, samt arbetet med ett 30-tal framgångsrika restaurangkoncept, och drar lärdom från sina mest relevanta case.
PRIS
Early bird-pris: 1 750:- kronor exklusive moms (gäller till och med 12 april)
Ordinarie pris: 2 450 kronor exklusive moms
Studentpris (endast heltidsstudier): 650 kronor exklusive moms
Är ni fler än tre och vill ha en grupprabatt?
Mejla event@capdesign.se
KONTAKT
Caisa Ekenberg
Eventansvarig
caisa.ekenberg@agi.se
0733-52 65 73
Camilla Buch
Moderator och programansvarig
camilla.buch@capdesign.se
0762-88 98 12
PROGRAM
12:30
REGISTRERING
Välkommen till CAP&Design Live. Hämta din namnbricka och ta en kopp kaffe.
13:00
INLEDNING
Moderator Luiza Flôres da Cunha inleder dagen.
13:15
FÖRELÄSNING
Effektiv logotypdesign – och misstagen på vägen
Jens Østgaard, logotypdesigner
13:50
FÖRELÄSNING
Visitkort i all ära…
Grundare Emma Tajiou och designer Filip Callas, Lobby Design
14:35
FIKA
Njut av en lyxig eftermiddagsfika
15:05
FÖRELÄSNING
Stärk varumärket med emotionell konsekvens
Karin Sandelin och Hanna Stolpe, Kantar Sifo
15:50
FÖRELÄSNING
En social designprocess
Sofia Larsén och Anton De Visscher, Good Luck Have Fun. Talare från Löwengrip är Hannah Molin
16:25
AVSLUTNING
Moderator Camilla Buch avrundar dagen.
16:30
MINGEL
Mingel fram till 18:00. Ta ett glas vin/öl eller något alkoholfritt från baren. Drinkbiljetter finns på din namnbricka.