• >

TALARE linje2

Living brands

Since the mid-1990s, technology has transformed the brand landscape into the shape of an hourglass. Across every sector of business, the brand landscape is polarising. On the one hand are a few huge, platform brands that believe they can do anything in any market. On the other side, there are specialist brands (large and small) with a unique focus and clear purpose. Both are creating fundamental challenges for the brands that sit in between.

In 2017 and beyond, platform brands will keep expanding their permission space. Join Fran in an explorative session about the “Fourth Era of Branding” and how we need to atomise to offer a relevant promise with a unique identity.

Fran Merino, Design Director, Fjord.

Over the last 15 years, Fran has worked with wide range of design, from traditional print to interactive experiences. At Fjord, Fran has collaborated with: Nokia, Ericsson, Movistar, BBC, Thomson Reuters, BBVA, Foursquare, Canal +, MTV or H&M among many others.

Getting emotional and why it’s good for business

Whatever your business is, whatever product or service you are promoting, competion will be fierce, talent will be scarce and in high demand and consumers notoriously illoyal. If you cannot build a brand that people can truly identify themselves with, someone else will take your place. 
As brand designers, brand marketeers and brand communicators we have the power to create that sense of belonging, the loyalty and purpose that every business is looking for. But how to go about it? How to convince the world that emotional appeal is not only for consumer brands but also for industrial giants or highly specialised B2B companies? 
Camilla Frederiksen, Strategy Director of the Copenhagen based brand agency Stereo Associates, will share insights about how to work with brand design and brand communication on a strategic level to engage people, build identity and empower business.


Att bygga varumärke med influencer marketing

Trygg-Hansa har jobbat med att bygga nära relationer med några utvalda influencers under många år och idag är influencer-samarbeten en naturlig del i de flesta stora kommunikationsinitiativ. Genom värdeskapande kommunikation och livsviktiga budskap som till exempel första hjälpen för barn, brandövningar och babysim tar vi hjälp av influencers för att nå ut med en mer personlig kommunikation. Alexandra Gahnström, Barnens försäkringsexpert och Hanna Axelsson, kommunikationschef på Trygg-Hansa berättar om sin syn på influencer marketing och hur det fungerar i praktiken.

Varumärkesidentitet för sociala medier

Söderhavet berättar om arbetet med att ta fram varumärkesidentiteten för klockvarumärket Nicole Vienna. Vikten av att arbeta kollaborativt hela vägen från produktutveckling till marknadsföring via sociala medier och försäljning via e-handel. Från idé till lansering i 17 länder på 6 månader. Talare från Söderhavet är Erik Lidsheim, Brand strategist, founder och Petter Eklund, Senior designer.

PRIS


Early bird-pris: 1 750:- kronor exklusive moms (gäller till och med 21 november)
Ordinarie pris: 2 450 kronor exklusive moms

Studentpris (endast heltidsstudier): 650 kronor exklusive moms

Är ni fler än tre och vill ha en grupprabatt? 
Mejla event@capdesign.se

TID & PLATS


CAP&Design Live 
tar plats i Bryggarsalen i Stockholm (Norrtullsgatan 12N)
den 12 december 2017.

Programmet startar 13:00 och
håller på till 16:10. Registreingen öppnar 12.30. (vi reserverar oss för eventuella justeringar i schemat).

KONTAKT


Caisa Ekenberg

Eventansvarig
caisa.ekenberg@agi.se
0733-52 65 73

Camilla Buch
Moderator och programansvarig
camilla.buch@capdesign.se
0762-88 98 12

PROGRAM

linje2

No items found

Norrtullsgatan 12N, 113 27 Stockholm

PARTNERS

linje2