ALLA TALARE ÄR KLARA linje2

Årets moderator

 

Charlotta Rydholm är författare, utbildare och facilitator. Efter tiden som utbildningschef på Berghs School of Communication, har Charlotta startat två byråer, .tobegin och House of Sparks. Hon utformar, levererar och faciliterar lärandeupplevelser för kunder som IKEA, Skanska, Swedbank och Media Evolution. I år är hon moderator för Inhousedagen.

Från ord till handling

 

Tobias Degsell är expert på kreativitet och han har tidigare arbetat bland annat som curator på Nobelmuseet i Stockholm. Han har föreläst och hållit workshops över hela världen, och han har flera gånger blivit utsedd till bästa talare på stora konferenser. Tobias menar att alla människor kan vara kreativa, att det ligger i mänsklighetens natur, finns i vårt DNA. Men det betyder inte att Tobias tycker att alla människor är kreativa. Att tänka, och framför allt agera nytt, innebär alltid ett visst risktagande, och de allra flesta är rätt ovilliga att utsätta sig själv för risker. Det här är dock något som Tobias Degsell anser går att tränas upp. Något som till och med bör tränas upp.

Tele2 – Inhousebyrån som inte är en byrå

 

Möt Tele2:s byråledare Cecilia Steenberg-Forsberg och de kreativa ledarna Jennie Arvenäs och Tom Eriksen som tillsammans vänder upp och ner på nischen för inhousebyråer. Uppdraget är bygga en marknadsavdelning med ett eget kreativt hjärta där strategisk och kreativ kraft tar lead. Cecilia har jobbat med förändringresan i 1,5 år och kommer att dela med sig av sin syn på varför det är smart att inte se en inhouse avdelning som något som kommer sist i ledet längre utan snarare sätts först i med ett ägande och ansvar som står i centrum för hela bolagets kommunikation. De kreativa ledarna Jennie Arvenäs och Tom Eriksen ville få ut mer av livet som kreatörer och bestämde sig båda för att jobba på insidan av Tele2. Hör deras redogörelse efter mindre än ett år på posten. Ett öppenhjärtligt vittnesmål om kulturchocken, vad som krävs för att lyckas och de absolut största skillnaderna mellan Kista och Stureplan.

Kontorets roll i framtiden

 

Den mobila smarta tekniken gör att vi kan utföra vårt arbete var vi än befinner oss. Behöver vi egentligen kontor och i sådana fall vad är kontorets uppgift? Charlotte Vikström, Affärutvecklare och kontorsexpert på Castellum, ett av Sveriges största fastighetsbolag, delar med sig av sina tankar kring framtidens arbetsplatser

Så skapar du kreativa team

 

Patrik Lythell är en av få creative directors med Github-profil. Med en bakgrund inom webbdesign och utveckling axlar han idag ansvaret för Oh My!:s kreativa utveckling för deras ~90 medarbetare och kunder. I ett snabbväxande bolag har han varit med och genomfört förändringar som ser till att individen fortfarande syns och vill nu dela med sig av hur en kan skapa kreativa välmående team som utvecklas för att möta morgondagens utmaningar.

En lärande organisation inhouse

 

Jenny Theolin, som driver Studio Theolin i Stockholm, är en erfaren formgivare och utbildare som skapar lärandeupplevelser för individer, skolor och företag inom områden som teknik, designtänkande, kreativitet, innovation, kultur och entreprenörskap. På Inhousedagen kommer hon att tala om varför hon tror att byråmodellen är död, och att det är in-house och samarbete som gäller, samt dela med sig lärdomar från att leda över 100 Master of Arts studenter i digital management på Hyper Island och vikten av att vara en lärande organisation. Med erfarenhet av att jobba med interna avdelningar på små och stora företag kommer hon också prata om yrket Learning designer och hur du kan skapa interna program i din organisation.

Lyckas med Programmatic Advertising

 

Programmatic Advertising, eller automatiserad display-annonsering, har slagit igenom stort under de senaste åren. Vilka möjligheter finns och vad är riskerna om man som annonsör vill jobba med programmatic? Detta är frågor som besvaras under presentationen. Erik Otterberg driver sedan starten för strax 2 år sedan Trigger Company, en expertbyrå inom programmatic och social media. Innan dess jobbade han på Schibsted och var bland annat ansvarig för programmatic. Efter över 10 år inom digital media delar han nu med sig av sina insikter om programmatic advertising på ett transparent sätt.

Effektiv utomhusreklam

 

På Inhousedagen kommer Torbjörn Christell presentera tips på effektiv utomhusreklam. Det blir konkreta, vedertagna utomhusregler, vad man ska tänka på och vad man bör undvika. Han visar även exempel på kreativa case. Torbjörn har arbetat 17 år med kreativ utomhusreklam. Efter 12 år som kreativ chef på utomhusbolaget JCDecaux driver han sedan fem år tillbaka Havelle, som enbart arbetar med kreativa reklaminstallationer utomhus. Sedan starten har Havelle producerat över 200 kampanjer som på ett eller annat sätt har stuckit ut från mängden. Havelle arbetar med samtliga av landets reklam- och mediabyråer samt utomhusbolag och givetvis även direkt med annonsörerna.

PRIS

Ordinarie pris: 4 300 kronor exklusive moms
Studentpris: 850 kronor exklusive moms

I priset ingår fika, lunch och eftermingel med dryck.

Du vet väl om att ni får 10% rabatt om ni är tre stycken eller fler som bokar samtidigt? 

TID & PLATS

Inhousedagen tar plats på
Hotell Rival i Stockholm (Mariatorget 3)

den 25 oktober 2018.

Programmet startar 09:00 och håller på till 16:45. Därefter är det mingel.

KONTAKT

Luiza Flôres da Cunha
Eventansvarig
luiza.flores@agi.se
0707-90 32 99

Camilla Buch
Programansvarig chefredaktör
camilla.buch@capdesign.se
0762-88 98 12

Daniel Wahlgren
Partneransvarig
daniel.wahlgren@agi.se
076-317 80 91

Anmäl dig till Inhousedagens nyhetsbrev

  • Registrera dig till Inhousedagens nyhetsbrev!

PROGRAM

linje2

08.30

Registrering

Kaffe/te



09.00

Inledning

Chefredaktör Camilla Buch och moderator Charlotta Rydholm inleder dagen och partners presenterar sig



09.15

Föreläsning

Jenny Theolin – Studio Theolin

En lärande organisation inhouse



10.00

Föreläsning

Patrik Lythell, Oh My!

Så skapar du kreativa team



10.35

Paus

Fika 30 min



11.05

Föreläsning

Charlotte Vikström, Castellum

Kontorets roll i framtiden



11.40

Föreläsning

Lars Wiklund, Antalis

Interiör kommunikation. 300 globala exempel på hur interiören kommunicerar. Ur årets Aida tävling hämtar Lars inspiration.



11.55

Föreläsning

Erik Otterberg, Trigger Company

Lyckas med Programmatic Advertising



12.30

Lunch

Lunch 1 timma



13.30

Föreläsning

Torbjörn Christell, Havelle

Effektiv utomhusreklam



14.15

Föreläsning

Cecilia Steenberg-Forsberg, Jennie Arvenäs och Tom Eriksen, Tele2

Tele2 – Inhousebyrån som inte är en byrå



15.00

Paus

Fika 30 min



15.30

Föreläsning

Tobias Degsell

Från ord till handling



16.30

Avslut

Chefredaktör Camilla Buch och Moderator Charlotta Rydholm sammanfattar och avslutar Inhousedagen



16.45

Mingel

Välkommen att mingla. Ta ett glas vin/öl/alkoholfritt och tilltugg.



PARTNERS

linje2

logo


logo


logo


logo


logo


logo


logo


logo


logo